# Διαβάστε το άρθρο μας
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση έχει γίνει κοινό πρόβλημα από τότε που τα αυτοκίνητα βγήκαν στους δρόμους και ο υπερπληθυσμός έπληξε τις πόλεις. Οι χειρότερες συνθήκες παρατηρούνται στις αναπτυσσόμενες χώρες όπου οι άνθρωποι προσαρμόζουν την καθημερινότητά τους ανάλογα με τις πολλές ώρες που πρέπει να περνούν κολλημένοι στην κίνηση. Για τον ίδιο λόγο οι πολεοδόμοι έχουν αρχίσει να ενσωματώνουν τεχνολογία και τεχνητή νοημοσύνη για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και τη δημιουργία ενός έξυπνου συστήματος διαχείρισης της κυκλοφορίας.
Κάθε έξυπνη πόλη έχει μια μοναδική υποδομή για να αντιμετωπίσει.
Ως εκ τούτου, κάθε πόλη αντιμετωπίζει την κυκλοφορία με τους δικούς της
διαφορετικούς τρόπους.
Το σημείο που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι μόνο η τεχνολογία δεν αρκεί για να εξαλειφθούν τα κυκλοφοριακά προβλήματα. Μια διεξοδική ανάλυση υποδηλώνει ότι η ευαισθητοποίηση του κοινού, οι προσαρμοσμένες πολιτικές κυκλοφορίας για κάθε έξυπνη πόλη και οι συμβατές λύσεις οδήγησης για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι αναπόφευκτες.
Λοιπόν, εδώ είναι μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για την τεχνολογία και την κυκλοφορία από τις πόλεις σε όλο τον κόσμο.
Μειονεκτήματα της κυκλοφοριακής συμφόρησης
Οι αρνητικές επιπτώσεις της κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι πολλές σε σωματικό, ψυχικό και συναισθηματικό επίπεδο. Έρευνες δείχνουν ότι ένα άτομο που αντιμετωπίζει μποτιλιαρίσματα σε καθημερινή βάση υποφέρει από υψηλά επίπεδα άγχους, ευερεθιστότητας και δυσφορίας. Αυτή η ψυχική διαταραχή οδηγεί σε αύξηση βάρους και υπέρταση σε πολλά άτομα με αποτέλεσμα τη συνολική μείωση της ευημερίας. Και, τα προβλήματα υγείας που προκύπτουν από την ηχορύπανση και την ατμοσφαιρική ρύπανση είναι και πάλι ένα διαφορετικό ζήτημα.
Το Ινστιτούτο Grattan το 2012, δημοσίευσε μια έκθεση για τις κοινωνικές πόλεις. Η έκθεση συνέδεε μια άμεση σχέση μεταξύ της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της κοινωνικής απομόνωσης. Αν και τα δύο διαφορετικά κομμάτια δεν φαίνεται να σχετίζονται άμεσα μεταξύ τους, αλλά απέδειξε ότι περισσότερος χρόνος στην κίνηση οδηγεί σε λιγότερο χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους. Μια από τις αναλύσεις υποδηλώνει ότι κάθε 10 λεπτά του χρόνου μετακίνησης αφαιρεί το 10% της ευκαιρίας να συνδεθείτε κοινωνικά. Ενώ, μια διαφορετική έρευνα εκτιμά ότι το 10% των εργαζομένων γονέων αφιερώνουν περισσότερο χρόνο ταξιδεύοντας στον χώρο εργασίας τους από ό,τι περνούν με τα παιδιά τους. Καθώς ο αριθμός των προσωπικών οχημάτων αυξάνεται, οι άνθρωποι άρχισαν να περνούν περισσότερο χρόνο με τον εαυτό τους στα οχήματα, είτε ακούγοντας μουσική, ραδιόφωνο ή κάτι τέτοιο. Αποσύρονται και δεν μπορούν να συνδεθούν με την οικογένεια και την κοινότητα.
Το είδος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι έχουν κάνει τις κυβερνήσεις να εργαστούν ενεργά για να κάνουν τους δρόμους ένα πιο χαρούμενο μέρος για να οδηγείς.
Πιθανοί τρόποι αντιμετώπισης της κυκλοφορίας
Έξυπνο σύστημα στάθμευσης
By Club RACC (Ισπανία) (https://www.flickr.com/photos/clubracc/6191831021/) [CC BY 2.0], μέσω Wikimedia Commons
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση δεν είναι ένα πρόβλημα που θα μπορούσε να ξεπεραστεί με μία ευθεία λύση. Τα αναποτελεσματικά συστήματα στάθμευσης, η μη διαχειρίσιμη εισροή οχημάτων τις ώρες αιχμής και τα αδύναμα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας έχουν ως αποτέλεσμα κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ευτυχώς, υπάρχουν ιδέες για να αντιμετωπίσετε κάθε πρόβλημα ξεχωριστά.
Για παράδειγμα, τα έξυπνα συστήματα στάθμευσης ή πιθανώς οι εφαρμογές για κινητές συσκευές μπορούν να συγκεντρώσουν δεδομένα συστημάτων στάθμευσης και να προτείνουν τα οχήματα με άμεσα διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης. Αυτό μπορεί να μειώσει τον χρόνο που πρέπει να περνούν οι επιβάτες κάνοντας κύκλους και αναζήτηση ή αναμονή για διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι η εγκατάσταση βέλτιστων έξυπνων φωτεινών σηματοδοτών και ανιχνευτών ουράς στο κεντρικό σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας. Τα φανάρια και οι ανιχνευτές διατηρούν ομαλή ροή της κυκλοφορίας εντοπίζοντας τα σημεία πνιγμού και τη συμφόρηση.
Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, τα αυτόνομα αυτοκίνητα του εγγύς μέλλοντος έχουν μεγάλη αποτελεσματικότητα στην περικοπή όλων των ζητημάτων που σχετίζονται με την κυκλοφορία. Καθώς τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα θα κινούνταν στους δρόμους με ένα οργανωμένο σύστημα που εξασφαλίζει τη βέλτιστη ροή της κυκλοφορίας.
Πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο περιλαμβάνουν βιώσιμες λύσεις έξυπνης κυκλοφορίας που αξίζει να σημειωθούν.
Οι πόλεις με αποτελεσματικά συστήματα κυκλοφορίας
Πίτσμπουργκ – Η πόλη στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ έφερε επανάσταση στην έννοια των συστημάτων κυκλοφορίας ενσωματώνοντας την τεχνολογία έξυπνης κυκλοφορίας με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Η νέα τεχνολογία έχει ουσιαστικά μειώσει τον χρόνο μετακίνησης κατά 25% και την κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά 40%.
Η ιδέα προήλθε από τον καθηγητή Στίβεν Σμιθ, καθηγητή Ρομποτικής στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon. Ίδρυσε μια startup που ονομάζεται Surtrac Systems για να αντιμετωπίσει τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο Πίτσμπουργκ. Το Surtrac χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ και κάμερες τοποθετημένες σε διασταυρώσεις για να ανιχνεύσει τη ροή της κυκλοφορίας. Τα ραντάρ συλλέγουν συγκεκριμένα δεδομένα από τα μοτίβα κυκλοφορίας και η Τεχνητή Νοημοσύνη ταξινομεί και βελτιστοποιεί επιδέξια τη ροή της κυκλοφορίας. Το 2016, η πόλη πέτυχε έναν στόχο εγκαθιστώντας το σύστημα Surtrac σε 50 κεντρικούς κόμβους. Από τώρα, ο σχεδιασμός συνεχίζεται για την επέκταση της εγκατάστασης σε άλλα μέρη του Πίτσμπουργκ.
Fujian – Η επαρχία της Κίνας χτίζει νέες στρατηγικές για τη διαχείριση των συστημάτων κυκλοφορίας. Εξερευνά την περιοχή για εφικτές δυνατότητες μείωσης της κυκλοφορίας. Η επαρχία Fujian ξεκίνησε μια στρατηγική για τις έξυπνες πόλεις μεταφοράς το 2014 μαζί με την καθοδήγηση από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Fujian. Το πανεπιστήμιο προσέλαβε τις υπηρεσίες από την Dell για να παρέχει την κατάλληλη πλατφόρμα cloud που θα μπορούσε να αποθηκεύει, να συλλέγει και να αναλύει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για τη χρήση του δρόμου. Η λειτουργία μεγάλων δεδομένων που πραγματοποιείται από την πλατφόρμα cloud της Dell παρέχει πληροφορίες σχετικά με την κίνηση γρήγορα και συνεχώς.
120.000 δημόσια οχήματα στην επαρχία έχουν εξοπλιστεί με συσκευές GPS που είναι προγραμματισμένες να μεταδίδουν αυτόματα δεδομένα της θέσης και της ταχύτητάς τους κάθε 30 δευτερόλεπτα. Εκτός από αυτό, η περιοχή έχει εξοπλίσει τα φανάρια με βιντεοεπιτήρηση για να παρακολουθεί τα μοτίβα οδήγησης των οχημάτων μέσα και έξω. Τελικά, όλα τα δεδομένα που συλλέγονται θα χρησιμοποιηθούν για τη χάραξη στρατηγικών πολιτικών για την καταπολέμηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των αδιεξόδων.
Ρότερνταμ – Η πόλη της Ολλανδίας διεξάγει ένα πείραμα για καλύτερα συστήματα κυκλοφορίας για τους ποδηλάτες. Αυτό θα εξασφαλίσει ότι οι ποδηλάτες δεν χρειάζεται να περιμένουν στα σήματα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η δοκιμή περιλαμβάνει τη χρήση φωτεινών σηματοδοτών όπου, εάν περισσότεροι από ένας ποδηλάτες περιμένουν στο σήμα, το φως θα ενεργοποιηθεί μέσω της θερμότητας του σώματος των ποδηλατών. Ένας αισθητήρας θερμότητας που ονομάζεται «Thermicam» ανακαλύπτει πόσοι ποδηλάτες περιμένουν το φανάρι και προγραμματίζει το φανάρι να δώσει ένα πράσινο σήμα ανάλογα. Με την επιτυχή εφαρμογή, ο χρόνος αναμονής μειώθηκε από 98 σε 67 δευτερόλεπτα το πρωί. Το βράδυ, ο χρόνος μειώθηκε από 100 σε 63 δευτερόλεπτα που ήταν πολύ καλύτερο.
Ποδήλατα στο δρόμο προς το μέλλον
Είναι το να είσαι έξυπνος, να είσαι εντελώς υψηλής τεχνολογίας; δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε κάποιες μικρές ανταλλαγές μεταφορών προς ένα καλύτερο μέλλον; Καθώς, μια από τις πιο υγιεινές ανταλλαγές θα μπορούσε να είναι η επιστροφή στη χρήση ποδηλάτων. Τα οφέλη μπορούν να παρατηρηθούν από τις 10 κορυφαίες πόλεις σε όλο τον κόσμο, όπου περισσότερο από το ένα τέταρτο του πληθυσμού ταξιδεύει καθημερινά στους προορισμούς τους. Είναι περισσότερο από ευχαριστημένοι με τα ποδήλατα που κυκλοφορούν στις πόλεις επειδή έχουν ανακαλύψει ξανά τα οφέλη της ποδηλασίας.
Όταν μιλάμε για ποδήλατα, η Κοπεγχάγη δεν μπορεί ποτέ να πάρει πίσω θέση. Είναι μια πόλη με τον μεγαλύτερο αριθμό ποδηλατών. Ετησίως, ο τομέας αποταμίευσης δημόσιας υγείας λαμβάνει 261 εκατομμύρια δολάρια από τον πληθυσμό του ποδηλάτου. Αυτό το κόστος είναι αρκετό για να συμβάλει εκπληκτικά στην κατασκευή ασφαλών υποδομών ποδηλάτων τα επόμενα 5 χρόνια.
Επιπλέον, ο δείκτης Copenhagenize Bicycle Friendly Cities Index 2017 εξέτασε 136 πόλεις για την παγκόσμια κατάταξη. Η μεθοδολογία βασίστηκε σε τρεις παραμέτρους: Ευαισθητοποίηση μεταξύ των ανθρώπων σχετικά με τις δυνατότητες του ποδηλάτου ως μεταφοράς, επενδύσεις για καλύτερες και ασφαλείς υποδομές και κλίση προς τη βελτίωση των πόλεων.
Οι δέκα καλύτερες πόλεις φιλικές προς το ποδήλατο είναι: Κοπεγχάγη (Δανία), Ουτρέχτη (Ολλανδία), Άμστερνταμ (Ολλανδία), Στρασβούργο (Γαλλία), Μάλμο (Σουηδία), Μπορντό (Γαλλία), Αμβέρσα (Βέλγιο), Λιουμπλιάνα (Σλοβενία), Τόκιο ( Ιαπωνία) και Βερολίνο (Γερμανία) αντίστοιχα. Αυτές οι πόλεις είναι πραγματικά ένα σημείο αναφοράς για άλλες πόλεις.
Δεν πρόκειται για τη διαχείριση περισσότερων αυτοκινήτων στην κυκλοφορία τη δεδομένη στιγμή. Έχει να κάνει με τη διαχείριση περισσότερων ανθρώπων στους δρόμους τη δεδομένη στιγμή. Η τεχνολογία δεν είναι ποτέ η μοναδική λύση για τον έλεγχο της κυκλοφορίας. Είναι ένα σημαντικό πρόσθετο για να κάνουμε τις πόλεις και τη ζωή μας καλύτερες και πιο υγιείς.